Sunday 31 July 2011

Snake !

Hari sabtu lepas aku ikut family aku gi karnival MAHA kat Seremban . Then tetibe kat sana ade one shop ni dia tunjuk 'snake' . But the snake was inside the cage . So it's safe . But I'm still scared ! Aku menangis kot time nampak snake tu . Then , lepas aku past shop tu , aku and family aku pun jalan2 kat others shop . Then tetibe hujan turun lebat sangat2 . Kitaorang pun berteduh lah kat one khemah besar ni tau . Then , like an hour lah jugak kitaorang duduk kat situ . Sekali time duduk tu , ade lah MC tu cakap yang pihak shop yang ade snake tu nak buat pertunjukan . Time tu aku ingatkan kat tempat lain . Sekali ! Rupa2 nya dia buat kat tempat yang kitaorang berteduh tu . Family aku dah lah duduk depan sekali . Aku time tu dah macam orang tak betul . Air mata dah confurm mengalir lame dah . Pastu , yang lagi teruk is dia letak snake tu dekat gile dengan aku . Like selang brapa kerusi je dari aku . Ahh ! Memang lagi teruk lah aku nangis . Then aku ingat kan ade 2ekor je snake nye . Sekali ! Aku pandang luar , dia bawak lagi sekor . Hahh !!! Time tu aku kata ngan korang , memang gile lah aku . Menangis lagi teruk lah . Pastu , tak lame tu , my dad ajak keluar dari situ . Gi tempat lain . Hah ! Memang sepantas kilat lah aku follow my dad . Then kitaorang jalan2 kat sana sampai lah pertunjukan tu habis . So that is how , my first time jumpa snake depan mata and sedekat tahap gaban tu . So , hal ni akan menggantikan tempat aku jatuh basikal dulu sebagai "Kenangan Paling Pahit Buat Aina" .  Haha ! So I hope lepas ni , aku takkan jumpa lagi snake macam tu . SERIK ! So kebaiii ^^

No comments:

Post a Comment